nebo pokud používáte Facebook
FacebookSlavnostní oblečení chlapců se nijak neodlišuje od oblečení v ostatních obcích této části Bílovicka. Korduly a kalhoty šijí krejčí, kteří zdobí obě krojové součástky šňůrováním. Na zádech, kolem límce a kapsiček, na kalhotách v přední i zadní části je cifrování a šňůrečkování. Kordulku zdobí kulaté knoflíčky při obou okrajích přednic. Do korduly se obléká plátěná košile s velkými baňatými rukávy, s našitými pruhy výšivky kolem krku, na náramenících a v podobě fajky okolo výstřihu na přednici košile. Černá beranice na hlavě má voničku a kosírek. Na nohy chlapci obouvají černé kožené vysoké boty.
Ve Zlámanci si děvčata a chlapci oblékají slavnostní kroj. Součástky jsou šité jednak z plátna, především baňaté hustě navrapené rukávce, které vrapí ženy krojařky. Na rukávce se našívá vyšívání, které si některá děvčata nechávají vyšít, jinak se dědí po rodičích a prarodičích. Z brokátu je přední sukně a kordulka, zadní sukně z černého klotu, hustě navrapený šorec je vyšitý žlutým hedvábím přes vrapy. I zde chodí děvčata o hodech po bílu, takže místo černého šorce nosí bílý fěrtoch, který dříve míval také vyšitou formu. K šorci se bere vždy turecký šátek, k bílému fěrtochu a bílé přední sukni si dávají děvčata na hlavu bílý obřadní věneček. V pase i u rukávců je navázaná slovácká květovaná hedvábná stuha.
zdroj: Na paletě krojů. Slovácké slavnosti vína a otevřených památek Uherské Hradiště (2010)
Cílem, kvůli kterému Folklorní akademie vzniká, a ke kterému chce směřovat, je vytvořit každému podmínky pro co nejhlubší a nejopravdovější žití a předávání lidové kultury ve třetím tisíciletí. Za tímto účelem chce spojit nápady a síly folkloristů a odborníků k šíření lidové kultury v její nejčistší formě mezi nejširší vrstvy obyvatelstva.