nebo pokud používáte Facebook
Facebook Mužský slavnostní kroj je v tomto mikroregionu stejný jako v Bílovicích.
Chlapci nosí v soukenné kordule dudovou košili s vyšíváním na výřez. Z jednoduchých prostých motivů se vyvinuly velké složité vzory od kroměřížských rúží s haluzí, křížů až k velkým kyticím, čímž se zvětšila i šířka výšivkových pruhů. Soukenné kalhoty zdobí cifrování a několikrát protažený řemen s bílým nebo červeně vyšitým plátěným kapesníčkem. V tomto krojovém typu nosí chlapci beranice s voničkou a navázanou stuhou.
Děvčata oblékají baňaté hustě nařasené rukávce s jasně žlutou výšivkou, s ornamentálními motivy a barevnými výplněmi. Tradičními se staly bílé brokátové kordulky na zádech mnohdy s vyšitými květy. Výšivku přes vrapy zakrývají tráčky, dva pruhy z černé hedvábné stuhy. Vzácné jsou i turecké šátky s tiskem drobných kvítků uvázané na záušnice, s jedním přeloženým koncem tvořícím oboru a dvěma velkými záušnicemi. Děvčata často používají na rukávcích dvě přednice, které buď vsunují za kordulku, nebo když jsou sešité v jednu, pak zakrývají přední část kordulky.
Děti, školáci, chlapci i děvčata oblékají kopie krojů dospělých. Pochvalu si zaslouží ti, kdo dbají na to, aby měla děvčátka černé punčochy a vysoké boty k černému šorci a na hlavě uvázaný turecký šátek. Chlapci chodí v třaslavicích a klobouku, někdy je rodiče oblékají do soukenných nohavic a jako pokrývka hlavy slouží beranice.
zdroj: Na paletě krojů. Slovácké slavnosti vína a otevřených památek Uherské Hradiště (2010)
Cílem, kvůli kterému Folklorní akademie vzniká, a ke kterému chce směřovat, je vytvořit každému podmínky pro co nejhlubší a nejopravdovější žití a předávání lidové kultury ve třetím tisíciletí. Za tímto účelem chce spojit nápady a síly folkloristů a odborníků k šíření lidové kultury v její nejčistší formě mezi nejširší vrstvy obyvatelstva.